שילוב תגובות פייסבוק באתרי וורדפרס

שילוב תגובות פייסבוק באתר וורדפרס - איך לעשות את זה נכון והאם זה כדאי? יתרונות וחסרונות להוספת תגובות פייסבוק באתרי וורדפס

חלק מאוד חשוב בתקשורת מול הקוראים שלכם, היא האופציה להשאיר תגובה בתחתית העמוד. המקום בו הם יכולים לשאול אתכם שאלות, להציע הצעות ולתקשר איתכם.
פייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות ביותר שקיימות. זו אחת הסיבות שהרבה אתרים בוחרים להשתמש בתגובות של פייסבוק על פני ברירת המחדל של מערכת התגובות המגיעה עם וורדפרס.

יתרונות בשילוב תגובות פייסבוק באתרי וורדפרס

יש מספר יתרונות לשילוב של תגובות פייסבוק באתרי וורדפרס.

  • היתרון המרכזי של שימוש בתגובות פייסבוק הוא הגדלת את החשיפה של האתר שלכם ברשת חברתית. עם קומפוננטת התגובות של פייסבוק, יכולים גולשים המשאירים תגובה באתר שלכם לסמן את תיבת שיתוף התגובה ולשתף תגובה זו זו עם חבריהם, פעולה המגבירה את פוטנציאל התעבורה באתר שלכם.
  • בתגובות פייסבוק מוסר עניין האנונימיות, כך שסביר שיהיו לכם פחות תגובות ספאם מכיוון והתגובה מקושרת לפרופיל הפייסבוק של אותו משתמש. אך קיים גם חסרון לכך מהסיבה שרבים הגולשים שלא מרגישים נח להשאיר תגובה באתר באמצעות פרופיל הפייסבוק שלהם ולוותר על אנונימיות זו.

חסרונות בשילוב תגובות פייסבוק באתרי וורדפרס

לצד היתרונות בשילוב תגובות פייסבוק באתרי פייסבוק, יש גם כמה חסרונות בולטים.

  • החסרון המרכזי של שימוש בתגובות פייסבוק הוא שמנועי חיפוש אינם רואים תגובות אלו כלל. התגובות של פייסבוק מוצגות בתוך iframe, העניין עם iframe הוא שמבחינת מנועי חיפוש הוא פשוט בלתי נראה.
  • מבחינת קידום אתרים ו SEO, התגובות של פייסבוק כלל אינן קיימות וגוגל ומנועי חיפוש לא יכולים לסרוק אלו. זאת לעומת Disqus אגב המספקת את הטקסט הקיים בתגובות למנועי החיפוש.

באופן אישי, החלטתי להימנע משילוב תגובות פייסבוק באתרי וורדפרס שאני מנהלת. החשיבות של קידום אתרים בגוגל ו-SEO היא קריטית עבורי. ההחלטה האם להשתמש בתגובות פייסבוק היא לשיקול דעתכם. במידה והחלטתם בעד, אז הכנתי עבורכם מדריך המסביר כיצד להטמיע תגובות פייסבוק באתר שלכם… שימו לב, האופציה הראשונה היא ללא תוסף, השנייה היא בעזרת אלמנטור.

1. צרו אפליקצית פייסבוק (Facebook Application)

בכדי לשלב תגובות של פייסבוק באתר שלכם, נדרש מכם ליצור אפליקציה לאתר שלכם דרך העמוד Facebook Applications. שלב זה הכרחי בין אם אתם משתמשים בתוסף או בין אם אתם מטמיעים את התגובות בצורה ידנית.

לחצו על הכפתור Add a New App. בחרו שם כרצונכם לאפליקציה ולחצו על Create App ID

בחרו את הקטגוריה (Category) שמתארת בצורה הכי טובה את עיסוק האתר שלכם והכניסו בשדה App Domains את כתובת האתר שלכם. כעת עליכם להוסיף כתובת עבור הצהרת הפרטיות באתר שלכם (Privacy Policy URL), אחרת לא תוכלו לגרום לאפליקציה להיות אונליין.

שמרו את השינויים ולאחר מכן לחצו על הכפתור ליד Status בסרגל העליון. אשרו את הפעלת האפליקציה ונעבור לשלב הבא של הטמעת התגובות של פייסבוק באתר הוורדפרס שלכם.

2. העתיקו את קוד תגובות פייסבוק

פתחו את העמוד הרשמי של תגובות פייסבוק. גשו לתיבה Comments Plugin Code Generator ומיחקו את הכתובת המופיעה בשדה URL to comment on.

בחרו את מספר התגובות אותם תרצו להציג תחת השדה Number of Posts ובשדה Width רשמו 100%. הגדרות אלו ניתן לדרוס בצורה ידנית (על ידי קוד) בכל שלב.

לחצו על הכפתור Get Code. תנו מבט בחלקו העליון של החלון שנפתח, בחרו תחת App ID את שם האפליקציה שיצרתם לפני כן ותחת Language בחרו Hebrew.

 

3. הוספת הקוד של פייסבוק לאתר הוורדפרס שלכם

המלצת פייסבוק היא להכניס את הקוד ישר לאחר תגית ה <body> בקובץ header.php של תבנית הבת שלכם. תכלס קוד זה יעבוד בכל מיקום שתבחרו להכניס אותו ב <body>. על כל מקרה, עירכו את קובץ functions.php בתבנית הבת שלכם והוסיפו את הקוד המופיע מטה.

ניתן לערוך קובץ זה דרך ממשק הניהול של וורדפרס > עיצוב > עריכת תבנית, או לחילופין ניתן לעשות זאת על ידי התחברות ל FTP ועריכת הקובץ בתוכנה המועדפת עליכם.

וודאו כמובן כי אתם מחליפים את הקוד הנמצא בין שורה 2 לשורה 9 בקוד שקיבלתם.

את החלק השני של הקוד צריכים להוסיף היכן שאנו רוצים שהתגובות יופיעו, ניתן להכניס קוד זה ישירות לקובץ single.php או page.php במיקום שרלוונטי. אך נכון יותר יהיה להוסיף תנאי הקובע היכן להוסיף קוד זה.

שילוב תגובות פייסבוק באתרי וורדפרס דרך אלמנטור

אחרי שנרשמתם לאפליקציה של פייסבוק, ניתן יהיה להוסיף את התגובות של פייסבוק בעזרת התוסף של אלמנטור. 

אפשר להוסיף ידנית לכל עמוד או לשנות את התבנית הבסיסית של פוסט, ולשנות באופן אוטומטי עבור כל עמודי התוכן באתר.

ויג'דט הוספת תגובות פייסבוק באלמנטור
Picture of שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

חיה את עולם הבלוגינג והדיגיטל כבר מעל ל-7 שנים.
מעבירה הרצאות וסדנאות על עולם הדיגיטל, ומלווה בלוגרים ועסקים קטנים בכניסתם לעולם הדיגיטל.

תשאירו תגובה

השאר תגובה

הצטרפו לחברים של הדיגיטלית
ותקבלו מתנה מיוחדת למצטרפים

בחינם!

כתבות אחרונות:

פרפקציוניזם: מה זה ואיך הוא משפיע עלינו?

פרפקציוניזם הוא נטייה נפוצה המתבטאת ברצון עז להיות מושלם בכל דבר. פרפקציוניסטים נוטים להציב לעצמם סטנדרטים גבוהים מאוד, ולשאוף ללא הרף להשיג אותם. הם עשויים להשקיע זמן רב ומאמץ רב בביצוע משימות, תוך תשומת לב רבה לפרטים הקטנים ביותר.

קריאה נוספת

עקבו אחרינו

רוצה שניהיה חברות?

הרשמי לרשימת התפוצה של הדיגיטלית ותקבלי מלא טיפים ומתנות שרק חברות הקהילה מקבלות.

דילוג לתוכן